Nasıl Yaparım ?
Bu sayfadan belediyemizle ilgili sıkça sorulan sorulara ulaşabilirsiniz...
  • SIHHİ MÜESSESE AÇMAK İÇİN GEREKLİ BELGELER
  •  

    1.  KİRA KONTRATI VE TAPU FOTOKOPİSİ

    2.  YAPI KULLANIM BELGESİ

    3.  NUMARATAJ BELGESİ (Belediye numarataj servisinden)                                                                     

    4.  İTFAİYE GÖRÜŞÜ ( İlgili İşyerlerinden İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Müd.)

    5.  VERGİ LEVHASI

    6.  ESKİ RUHSAT VAR İSE İPTAL OLACAK

    7. GEÇİŞ YOLU İZİN BELGESİ (Karayolu trafik güvenliği gerektiren işyerlerinden)

    8. ATIK YAĞ TOPLAMA SÖZLEŞMESİ (Lokanta vb... işyerlerinden)

    9. HİJYEN EĞİTİM BELGESİ (İlgili iş yerlerinden tüm çalışanların)

    10.KAT MALİKLERİNİN GÖRÜŞÜ ( Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinden )

    11.EMNİYET VEYA  JANDARMA GÖRÜŞÜ (Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinden)

    12.ÇALIŞANLARIN ADLİ SİCİL BELGELERİ (Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinden)

    13.MESAFE KROKİSİ (Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinden)

    14.ÇALIŞANLARIN LİSTESİ (Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinden)

                                                                                 

    GERÇEK KİŞİLER İÇİN

    (Yukarıdaki belgelere ek olarak)

    1. ODA KAYIT FAALİYET BELGESİ

    2. ESNAF SİCİL TASTİKNAMESİ

    4. FOTOĞRAF(2 Adet)

    5. USTALIK SELGESİ(Ticaret siciline kayıtlı olmayan ilgili iş yerlerinden)

     

    TÜZEL KİŞİLER İÇİN

    (Yukarıdaki belgelere ek olarak)

    1.TİCARET SİCİL GAZETESİ (Şirket ana sözleşmesi)

    2.SİCİL TASTİKNAMESİ

    3.İMZA SİRKÜLERİ (Noter tastikli)

    4.YÖNETİM KURULU KARARI (İşyerinin şube olması durumunda  şirket yönetim kurulu karar tutanağı)

    5.SORUMLU MÜDÜR KİMLİK BİLİGLERİ

     

     

    BAŞVURU FORMUNU İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

  • EMLAK BİLDİRİMİ NE ZAMAN YAPILIR?
  • * Emlak satın alındığında,,
    * Yeni inşa edilen yerler kısmen de olsa kullanılmaya başlandığında,
    * Vergi değerini tadil eden sebeplerin doğması hallerinde,
    * Miras yolu ile intikal ettiğinde,
    * Bütçe yılı içerisinde Emlak Vergisi Bildirimi verilmesi zorunludur.
  • EMLAK BİLDİRİMİ VERME VE ÖDEME SÜRELERİ?
  • * Emlak vergisi beyannamesi, Ocak ayından Mayıs ayının sonuna kadar verilir. Vergi iki eşit taksitte ödenir. Birinci taksit, Ocak ayı başından Mayıs ayı sonuna kadar; ikinci taksit, Kasım ayı içerisinde ödenir.
    * Sonradan alınan gayrimenkuller ve ek binalar için alındığı yıl içerisinde beyanname verilmesi gerekir.
    * El birliği (İştirak halinde) mükellefiyetin ortaklar müşterek imzalı bir bildirim verebilecekleri gibi münferiden de bildirim verebilirler. Paylı mükellefiyette ise her ortak tarafından belirlenmiş paylar için ayrı ayrı bildirim verilmesi gerekir.
    * Geçici ve daimi mükellefiyetten yararlanan bina, arsa ve araziler için de bildirim verilmesi gerekmektedir.
  • EMLAK BİLDİRİMİ VERİLİRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR?
  • 1. Sokak, cadde, site bilgileri (taşınmazın hangi sokak, cadde, sitede kaldığı ).
    2. Binaya ait arsa payı.
    3. Binanın sınıfı ( lüks, 1. sınıf, 2. sınıf, 3. sınıf ).
    4. Binanın türü ( işyeri, mesken vb. ).
    5. Binanın inşaat bitim tarihi.
    6. Binanın dıştan dışa yüzölçümü ( kaç m2 olduğu ).
    7. Hisseli ise hisse nispetleri.
    8. Kalorifer, asansör var mı?
    9. İktisap tarihi
  • EVLİLİK İŞLEMLERİ
  • Evlendirme işlemleri, Türk Medeni Kanunu ve Bakanlar kurulu tarafından yayınlanan Evlendirme Yönetmeliği ile;

    En az birisi Belediyemiz sınırları içerisinde ikamet eden evlenecek çiftlerin beraber gelmeleri,(Kemalpaşa Dere Mesire Alanında bulunan evlendirme dairesine başvuru yapılacak)

    Evlenecek çiftler, (her ikisi) Belediyemiz sınırları içerisinde oturmuyorsa, ikamet ettiği Belediyenin Evlendirme Memurluğundan, Evlenme İzin Belgesi getirmeleri,

    Nüfus cüzdanları asılları ve son 6 ay içinde  çekilmiş 5'er adet vesikalık fotoğraf ile birlikte gelmeleri,

    16 yaşını bitirmemişler için; Asliye Hukuk – Aile Mahkemelerinden alınacak mahkeme kararı getirmeleri,  

    17 yaşını bitirmemişler için;
    Ana, baba veya vasi ile birlikte müracaat etmeleri,
    Ana, baba veya vasi şehir dışında iseler noter tasdikli muvafakatname getirmeleri,

    Boşandıktan sonra tekrar evlenme müracaatında bulunmak isteyenlerin, nüfus cüzdanlarını “Bekar” olarak değiştirilmiş olmaları,
    Boşanmanın kesinleşmesinden itibaren 300 günü dolmayan bayanların Aile Mahkemesi’nden alacakları iddet müddeti kararı(bekleme süresi),

    Yabancı uyruklu olup ta evlenme talebinde bulunacak kişiler için yaşadıkları ülkeden alınmış;
    “Bekarlık Belgesi” (mutlaka ülkenin ilgili yasalarına uygun olarak (Apostille, Dış İşleri Bakanlığı, Valilik, Konsolosluk, v.b. onaylı)
    “Doğum Belgesi”,
    Bazı ülkeler için bu belgelerin noter onaylı Türkçe tercümeleri de gerekmektedir,
    Pasaport aslı ve fotokopisi,
    4’er adet fotoğraf gerekmektedir.

    Fotoğrafların renkli, ön cepheden alın, yüz ve çeneyi gösterir şekilde ve son altı ay içerisinde çekilmiş olması şarttır.
    Evlilik müracaatları, Kış Dönemi sabah 8.00-12.00 ve 13.00-17.00 saatleri arasında yapılabilir.
    Evlilik müracaatları, Yaz Dönemi sabah 8.30-12.00 ve 13.00-17.30 saatleri arasında yapılabilir.
    Evlenmek için müracaat eden çiftlere, “evlilik öncesi danışmanlık hizmeti” de verilmektedir,
    Evlendikten sonra, önceki soyadını evlilik soyadı ile birlikte kullanmak isteyenler; 4721 Sayılı Türk Medeni Kanunu’nun, 187. Maddesi uyarınca, Birimimizce verilen dilekçeyi dolduracaklardır.
    Nikah sırasında fotoğraf ve video çekimleri nikah sahipleri tarafından yapılabilir.
    Evrakların geçerlilik süresi 6 aydır.    
    Bize müracaatınız sonrası sağlık raporu alabilmeniz için Aile Hekiminize müracat etmeniz gerekmektedir.

    MUTLULUKLAR DİLERİZ.

     

  • PROJE EVRAK LİSTELERİ
  • PROJE EVRAK LİSTELERİ

  • ASKER AİLESİ YARDIMI
  • ASKER AİLELERİNDEN MUHTAÇ OLANLARA YARDIM

    Yardım Alma Koşulları Nelerdir? 
    Asker ailelerinden muhtaç olanlara yardım hakkındaki 4109 sayılı Kanun gereğince gerekli şartları taşıyan ve istenilen belgeleri hazırlayan asker ailelerine belediyeler gerekli yardımı yapmaktadır. 4109 Sayılı Kanunun madde 7’ye göre yardım yapabilmek için;

    1. Yardım isteyeceklerin askerin anne, baba veya eşi olması,
    2. Yardım isteyeceklerin iaşesi er tarafından temin edilmekte bulunması,
    3. Mahalli rayice nazaran idare ve ihtiyaçlarını temin edecek ne kendilerinin, ne de askere gidenin geçim vasıta ve olanakları bulunmamak şarttır.

    Belediyeye Müracaat Etmek İçin Hangi Koşullar Gereklidir?
    1. Yardım alacak kişinin son altı ay içinde bulunduğu belediyede (Kemalpaşa’da) oturması,
    2. Ayrıca Belediyenin Asker Ailesi Servisi’nin vereceği formların doldurularak Askerlik Şubesi, Mahalle Muhtarlığı,Kemalpaşa Vergi Dairesi, Kemalpaşa Belediyesi Emlak Vergi Dairesi, Kemalpaşa Trafik Tescil Müdürlüğü’ne onaylatılması gerekmektedir.

     

  • GAYRİ SIHHİ MÜESSESE AÇMAK İÇİN GEREKLİ BELGELER
  • GAYRİ SIHHİ MÜESSESELER İÇİN
    RUHSAT BAŞVURUSU İÇİN GEREKLİ BELGELER

     

    1. GAYRİSIHHÎ İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATI BAŞVURU/BEYAN FORMU ( Ruhsat ve Denetim Md.)

    2. İŞYERİNDEKİ ÇALIŞAN BEYAN FORMU (Belediye Ruhsat ve Denetim Md.)

    3. İŞYERİ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KONTROL FORMU (Belediye Ruhsat ve Denetim Md.)

    4. İMAR DURUM BELGESİ (Belediye Harita servisinden)

    5.VAZİYET PLANI

    6.  NUMARATAJ BELGESİ (Belediye numarataj servisinden)

    7.  YAPI KULLANIM BELGESİ

    8.  KİRA KONTRATI VE TAPU FOTOKOPİSİ

    9.  İTFAİYE GÖRÜŞÜ ( İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Müd.)

    10.VERGİ LEVHASI  (Aslı ve fotokopisi)

    11. ÇED OLUMLU BELGESİ VEYA ÇED   GEREKLİ DEGİLDİR BELGESİ ( İlgili İşyerleri İçin İl çevre orman müdürlüğünden)

    12. ÇEVRE İZNİ (DEŞERJ EMİSYON) ( İlgili İşyerleri İçin İl çevre orman müdürlüğünden)

    13. KAPASİTE RAPORU (İgili iş yerlerinden)

    14. MOTOR BEYANNAMESİ (İş yerinde kullanılan toplam motor gücü)

    15. İŞ AKIM ŞEMASI

    16. ATIK BEYAN FORMU

    17. SU ANALİZ RAPORU (Gıda Üretimi Yapan İşyerlerinden)

    18. SAĞLIK RAPORU (İşyeri sahibi ve tüm çalışanların İlgili iş yerlerinden)                                

    19. İZSU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ UYGUNLUK GÖRÜŞÜ(İlgili İşyerleri İçin İZSU Müd.)

    20. GEÇİŞ YOLU İZİN BELGESİ ( Karayolu trafik güvenliği gerektiren işyerleri için)
     

    21. TEHLİKELİ ATIKLARLA İLGİLİ LİSANSA TABİ İSE BELGESİ(Kimyasal madde satışı depolanması veya üretilmesi)

     

    GERÇEK KİŞİLER İÇİN (Yukarıdaki belgelere ek olarak)

    1. ODA KAYIT FAALİYET BELGESİ

    2. SİCİL TASTİKNAMESİ

    3. FOTOĞRAF(2 Adet)

    4. USTALIK SELGESİ(Ticaret siciline kayıtlı olmayan ilgili iş yerlerinden)

     

    TÜZEL KİŞİLER İÇİN

    (Yukarıdaki belgelere ek olarak)

     

    1.TİCARET SİCİL GAZETESİ (Şirket ana sözleşmesi)

    2.SİCİL TASTİKNAMESİ

    3.İMZA SİRKÜLERİ (Noter tastikli)

    4.YÖNETİM KURULU KARARI (İşyerinin şube olması durumunda  şirket yönetim kurulu karar tutanağı)

    5.SORUMLU MÜDÜR KİMLİK FOTOKOPİSİ

     

    BAŞVURU FORMUNU İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

  • BİLGİ EDİNME BAŞVURUSU
  • Bilgi Edinme Formları.

    TÜZEL KİŞİLER İÇİN
    BAŞVURU FORMUNU İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

    GERÇEK KİŞİLER İÇİN
    BAŞVURU FORMUNU İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

    Bilgi Edinme formları doldurulduktan sonra, Kemalpaşa Belediyesi Yazı İşleri Müdürlüğüne elden teslim edilebilir veya yaziisleri@izmir-kemalpasa.bel.tr adresine gönderilebilir.

     

  • KAT İRTİFAKI KAT MÜLKİYETİ İÇİN GEREKLİ BELGELER
  • 1.Dilekçe

    2.Tapu (Örneği)

    3.İnşaat Ruhsatı

    4.Belediyemizin arşivinden alınacak mimari proje

    5.2 adet kat irtifakı veya kat mülkiyeti projesi

    6.kat mülkiyeti için binaya ait yapı kullanma izin belgeleri

    7.yönetim planı

     

  • İMAR DURUM BELGESİ
  • İmar durum belgesi almak isteyen vatandaşlar gerekli evraklar ve dilekçe ile Kemalpaşa Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü'ne başvurabilir.

    İMAR DURUMU BELGESİ ALMAK İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR

    İMAR DURUM BELGESİ DİLEKÇE ÖRNEĞİ

  • NUMARATAJ BELGESİ ALMAK İÇİN GEREKLİ BELGELER
  • Numarataj Belgesi almak isteyen vatandaşlar gerekli evraklar ve dilekçe ile Kemalpaşa Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü'ne başvurabilirler. 

    NUMARATAJ BELGESİ ALMAK İÇİN GEREKLİ BELGELER

    NUMARATAJ BELGESİ DİLEKÇE ÖRNEĞİ

     

  • TEKNİK UYGULAMA SORUMLULUĞU ONAY BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
  • Taşınmazları için teknik uygulama sorumluluğu onayı almak isteyen vatandaşlarımız gerekli belgeler ve dilekçe ile  Kemalpaşa Belediyesi Plan  ve Proje Müdürlüğü'ne başvurabilirler.

    TEKNİK UYGULAMA SORUMLULUĞU ONAYI İÇİN GEREKLİ BELGELER

    TEKNİK UYGULAMA SORUMLULUĞU ONAYI İÇİN DİLEKÇE ÖRNEĞİ

     

  • YAPI DENETİMLİ BİNALAR İÇİN YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ
  • Yapı denetimli binalar için yapı kullanma belgesi almak isteyen vatandaşlar gerekli evraklar ve dilekçe ile Kemalpaşa Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü'ne başvurabilirler. 

    YAPI DENETİMLİ BİNALAR İÇİN YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ İÇİN GEREKLİ BELGELER

    YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ DİLEKÇE ÖRNEĞİ

  • YAPI DENETİMLİ BİNALAR İÇİN YAPI RUHSATI NASIL ALINIR ?
  • Yapı denetimli binalar için yapı ruhsatı almak isteyen vatandaşlar aşağıda belirtilen gerekli belgeler ve dilekçe ile Kemalpaşa Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü'ne başvurabilirler.

    YAPI DENETİMLİ BİNALAR İÇİN YAPI RUHSATI GEREKLİ BELGELER

    DİLEKÇE ÖRNEĞİ

     

  • YAPI DENETİMSİZ BİNALAR İÇİN YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ
  • Yapı denetimsiz binalar için yapı kullanma belgesi almak isteyen vatandaşlar gerekli evraklar ve dilekçe ile Kemalpaşa Belediyesi İmar ve Şahircilik Müdürlüğü'ne başvurabilirler

    YAPI DENETİMSİZ BİNALAR İÇİN YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ GEREKLİ BELGELER

    YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ DİLEKÇE ÖRNEĞİ

  • YAPI DENETİMSİZ BİNALAR İÇİN YAPI RUHSATI NASIL ALINIR ?
  • Yapı denetimsiz binalar için yapı ruhsatı almak isteyen vatandaşlar gerekli belgeler ve dilekçe ile Kemalpaşa Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü'ne başvurabilirler. 

    YAPI DENETİMSİZ BİNALAR İÇİN YAPI RUHSATI GEREKLİ BELGELER

    DİLEKÇE ÖRNEĞİ